kEsAyAngAnku

Tuesday, October 18, 2011

:: alkisah roti canai ::

one day... overnite kat kuantan... then berhenti la singgah dekat stall jual makan pagi.... ramai2 pergilah bersarapan pagi... cik ila yg mengantok pn x terkecuali....:-) perot lapor.. mata mengantok.... jawabnyer minum jer... x makan....

lokasi : kedai makan
bersama : finolina + kengkawan yang lain (5 org)
tujuan : sarapan pagi

@--- 

lepas order air, mesti nk amik menu untuk makan kn.... 
kawan cik ila si A ni tanya kat kawan cik ila si B ni :
>>> "roti canai ade x...??" 

kawan cik ila si B ni pn menjawab : "
>>> x de.... org yg buat roti canai tuh sakit kepala.. (dalam erti kata lain x chat..)


@---

tetiba cik ila pn terpandang la kt tempat org masak roti canai tu n tanye kawan cik ila si B nih...
>>> " ye ke x de..." (rase cm x percaya je sebab nampak tempat bakar roti canai tuh berhaba jer...)

kawan cik ila si b ni dengan muka x bersalah jer jawab...
>>> dia panas kan tempat masak roti canai tuh sebab x nak bagi karat....


plz la...!! jawapan x releven lgsung,,,, pada yg mamun baru bgn tdo tuh wat bdo je la....!!
bagi aku yg separuh sedar lg time tuh, mau berdekah sampai nk pecah perut... dah la jawab dengan muka x bersalah....!!

persoalan:-
1- apa kaitan "yer ke x de" dengan "dia panaskan tempat roti canai tuh x nak bagi berkarat??"
2- ape yg korang faham kaitan antara soalan n jawapan tuh??? n kesimpulannya?? 



~patience is much better~

No comments: