kEsAyAngAnku

Monday, August 1, 2011

:: first day puasa ::

first day puasa tiap2 tahun mesti ddk jauh dari mak n ayah... sedih betul... tapi dh terbiasa.... thun ni kat terengganu... thun lepas dekat negeri sembilan.... tiap2 tahun mesti puase kt negeri orang...

tapi bila nk raya pulak, mula la mengelabah cari tiket... takut x leh balik raya... hehehe... pengalaman lepas dh mengajar aku erti beraya bersama keluarga... sedih betol kalo beraya tanpa keluarga... nanti kalo dh kawen, x thu la mcm mna... kalo boleh, nak je mengelak dari raya umah org lain... tp, boleh ke?? sampai bile??

pagi tadi bagun sahur... dah macam orang mabuk dah berjalan g makan.... muka dah la comey time g makan... dah jadi macam mata naga... merah... bagun pg ni pun rasa macam x cukup tido.... tapi kena tahu.. kalo cik ila tdo, shari semalam pn x cukup tdo.. hahaha.. dari dulu sampai sekarang x penah berubah tabiat bruk tu.... sebab tu x kwen2....

lepas sahur sempat jer tdo kejab... bangun2 nk minum air... sebab tekak terasa perit.... nasib baik x minum lagi... ade la thun sblm ni, dh makan nasi sampai kenyang baru teringat ari tu puasa... hehehe... dasyat betol... dah la mkn dgn muka x de rasa bersalah... bukan sengaja... tapi terlupa....

kalo boleh nk puasa sampai penuh tahun ni... sebabnyer saya malas nk ganti puasa.... :) tapi boleh ke?? tgu dan lihat ape yang akan berlaku....

~patience is much better~

No comments: